9 Temmuz 2014 Çarşamba

Zeus'un Gazabı-Ruh Eşi Mi? Hadi Canım Sen De :)

Ruh eşini bulmanın peşinde olan ve gerçekten de eninde sonunda onunla karşılaşacağına inanan insanlar var. Bana sorarsanız ruh eşi var mıdır yok mudur ondan şüpheliyim. Bana göre imkansızın ötesinde :) Bence bu bir "uyumluluk" arayışından başka birşey değil.

Şimdi gelelim bu ruh ikizi yada ruh eşi her neyse işte, bunun mitolojik bir hikayesi varmış. Ben de Ahmet Ümit'in Patasana kitabını okurken oradan öğrendim.

Bir zamanlar insanlar 2 kafa,4 el,4 kulak,4 ayak...İşte böyle Allah ne verdiyse her organdan çifter çifter barındıran bir mahlukmuş.(Pek bir çirkinmiş ayol :)) Ayrıca bu yaratık cinsiyet olarak da "androjeni" olarak adlandırılırmış.Ne kadın ne de erkek. 

İnsanlar bu yaratılışlarıyla çok güçlü olduklarından tanrılara karşı gelmeye başlamışlar. Tanrılar da tırsmış tabi. Çözüm aramaya başlamışlar. Hepsini birden yok etmeye kalksalar kendilerine tapacak kimse kalmayacak. Onları bir şekilde cezalandırmak lazım demişler ve devreye karizmatik tanrımız "Zeus" girmiş. 

Zeus'un bulduğu cezalandırma yöntemi şu olmuş: Onları ikiye bölersem hem güçleri azalır, hem de sayıları artacağından biz tanrılara tapanlar sayıca daha fazla olur diye düşünmüş.Ayrıca ikiye böldüğü insanları da dünyanın her köşesine dağıtmış. Böylece Zeus insanları ömür boyu kayıp yarılarını aramakla cezalandırmış.

İkiye bölünen insanların cinsiyeti de kadın ve erkek olarak varlık bulmuş.

İnsanları ikiye bölüp Apollon'a "İnsanların yüzlerini boyunlarının tersine çevir,böylece kendi bölünmüşlüklerini zayıflıklarını görüp daha erdemli olsunlar" demiş.(Burasını çok mantıksız buldum şahsen :)) İnsanlara hadlerini böyle bildirmişler. Eğer yine karşı gelmeye devam ederlerse tekrar ikiye böleceklermiş.

Apollon yüzleri tersine çevirdikten sonra insanların yaralarını iyileştirmekle görevlendirilmiş. Kesilen derileri karın bölgesinde bir kese ağzını kapatır gibi birleştirmiş ve ortada bir delik kalmış. (Bkz. göbek deliği) (Ayrıca iki yaz önce tatilde gördüğüm kadının göbek deliği o kadar çirkindi ki bilinçaltıma işledi. Apollon onun kesesinin ağzını iyi büzememiş zaar )

Bir süre sonra diğer yarılarını arzu eden insanlar yeniden bir bütün haline gelme isteğiyle yanıp tutuşunca üzüntüden,açlıktan ölmeye başlamışlar.  Merhametli Zeus soyları tükenmesin diye acıyıp bunların üreme organlarını önlerine getirmiş. Böylece dişi ve erkek birleşip çoğalmaya başlamış. 

Eksikliklerinin farkına varan insanlar diğer yarılarını aramaya başlamışlar. Bazıları kayıp olan ruh eşlerini bulurken bazıları da o kadar şanslı olmayıp sadece bulduklarını sanmışlar. Bulduğunu sananların yaşadığı şey  "aşk yanılsaması" imiş.

Ruh ikizini bulanların yaşadığı  ise "aşk"olarak adlandırılmış.

İşte"aşk" Aristophanes tarafından Platon'un sempozyumunda böyle anlatılmış.

**Ulan Zeus çok vicdansızsın :))**

ÖNEMLİ! 
Bu arada bizi tamamlayan parçamız olan ruh eşi illa karşı cinsimiz olacak değilmiş haberiniz ola :) Ben söyleyeyim de yani tercihlerinize göre arayın ruh eşinizi :D Hayır yani şahsen ruh eşim bir kadınsa bulduğum gibi arkama bakmadan ayaklarım k*çıma vura vura topuklarım :D

36 yorum:

  1. Bu yunan mitolojisini çok seviyorum ben ya ne ararsan var :D
    Tabi bir de vicdansız ama baş tacımız Zeus ;)
    Bak o zamanlar ne güzelmiş kendi kendine yetiyomuşsun Zeuscum naptın sen :D
    Ruh eşi ne ya bir benden daha kaldıramam ki ben :D
    Çok sevdim ben bunu tatlım ama ;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma Tanis
      Yunan tanrıları çok çılgınmış :D
      Zeus çok fena :D
      Aynen ya kimseye ihtiyacımız yokmuş :D
      Hahah çok güldürdün beni benden bir tane daha kaldıramam deyince :D
      Teşekkür ederim tatlım :*

      Sil
  2. hahahahah o nasıl bir nottur öyleee :D :D

    YanıtlaSil
  3. Senin bu yazılarına bayılıyorum ya :D
    Mitolojiyi de ayrı bir severim zaten (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem E.
      Teşekkürler canım benim :)
      Biraz daha vakit yaratabilsem çok şey yazarım ama olmuyor işte :))
      Ben önceden hiç sevmezdim :)
      Yeni yeni ilgi duymaya başlıyorum :)

      Sil
  4. Yine parantez içindekilere güldüğüm bir post olmuş :DD hele not hehe gözümde Şener Şen'in o meşhur koşma sahnesi canlandı :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D.S.K.
      Hahah bak hiç aklıma gelmemişti :D
      Tam oldu buraya :D

      Sil
  5. benim bir güzel ruh öküzüm varki sorma :)

    YanıtlaSil
  6. Ah mitoloji! Bunun gibi birçok şey var daha. Benim asıl merak ettiğim insanlar bunları nasıl böyle uydurmuşlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Myna
      Hayal güçleri harikaymış :D
      Nasıl ve nelerden esinlendilerse artık :)

      Sil
  7. Çok ilginç..
    Görsellere bayıldım ben :D

    YanıtlaSil
  8. Yazı güzel, farklı. Ancak benim favorim Baattin Marley, kendisine saygılar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay benderli
      Baattinle kimse yarışamaz :)

      Sil
  9. Yunan mitolojisi yuppiii =) Ruh eşi olup olmadığı anlamak mesele zaten. Zeus yapmış yine yapıcağını. Bari bulunca buldun buldun diye bi alarm falan çaldırsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamska
      Yani hem başımıza bela aç hem de bir belirti bile gösterme :D

      Sil
  10. hahaha :) bayıldım yazıya,mitolojik şeyler hep bana ilgi çekici gelmiştir zaten.Allah bilir benim ki nerede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemlikimlik
      Bana da bu aralar ilgi çekici geliyor.Önceden hiç sevmezdim :)
      Kim bilir ? Ummadığın bir anda buluverirsin belki :)

      Sil
  11. ruh eşini aramanın mitolojik hikayesini paylaşman ne hoş olmuş,
    nota ben de çok güldüm, çok tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      Çok hoş mitolojik hikayeler var :)
      Ruh eşime gönderme yapayım dedim :D

      Sil
  12. Ömrümüz boyunca aramaya mahkumduk kiiiii
    Ruh eşide neymiş la s...m diyip evleniyos,napcas bebeim? asdf !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plaza Sesi
      Zavallı Zeus bunları duymaz umarım :D

      Sil
  13. yaa bayıldım çok güzeldii keşke daha yazsan böyle bitmesin istedim :) öyle hemen bitti sanki tüh :( tam okurken o kadının göbek deliği olayıda bir kahkaha attırdı çok eğlendiiim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebenk
      Canım benim teşekkür ederim :)
      Böyle buldukça yazarım ben :)
      Hahah göbek deliğinin anlamı da oymuş meğer :D

      Sil
  14. Valla son not bütün okuduklarımın önüne geçti:D:D ben aşk yanılsaması yaşayım mümkünse:D:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin
      haha hiç riske atmayayım diyosun yani :D

      Sil
  15. çok ilginç bir hikaye sevdim bunu :) ruh eşi var mıdır yok mudur bilmem ama eğer bir insan sizi mutlu ediyorsa ve onun yanında kendinizi güvende hissediyorsanız varsın ruh eşiniz olmasın mutlu olun yeter:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumiyum
      Belki de ruh eşinin anlamı senin dediğindir kim bilir :)

      Sil
  16. Mitolojik hikayeler hep ilginç ilgi çekiği masal gibi dinliyormuşum gibi geldi :)
    Yalnız başta ki fotoğraf ve sondaki uyarı bu büyüyü bozdu,almayayım ben ruh ikizimi filan oldukça uzak olsun yoksa ikimizden biri intihar eder mazallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jysra
      Mitolojinin de altını üstüne getirdim biraz ama ne yapayım :D
      Tehlikeli işler bunlar :D

      Sil
  17. Fenasın ha! O ruh eşini kadın diye bırak kaç :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyaki
      Fena değilim ya sadece tercih haha:D

      Sil
  18. çizimler çok güzel olmuş :)) acımasız Zeus'a bak sen yaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazel Çelik
      Çizimler tabi ki "beceriksiz" bana ait değil :)) Alıntı :)
      Çok acımasız çok :)

      Sil