16 Temmuz 2014 Çarşamba

Cevapsız Sorular Mimi-2



xCoach cevapsız sorular mimi serisinin devamıyla bana gelir de ben kaçırır mıyım hiç? xCoach'a ve bu soruların kaynağı olan yufkayüreklikelgöbekli'ye de teşekkürü bir borç bilirim :) (Ayrıca bu mim serinin 3.sü ben birinciyi kaçırmışım. Onu da üstüme alınıp cevaplayayım bari bir ara :D)

Kaliteyi para ile ölçmek nedir?
Benzer ürünü yada hizmeti daha pahalıya aldığımızda daha kaliteli olacağına inandığımız ve bazen de yanıldığımız düşünce tarzıdır. Şahsen bunu tecrübe etmişliğim oldukça fazladır. Sonrasında insan kendini salak gibi hissedebiliyor eskiden daha pahalıya edindiği şeyler için.

Sonuç olarak kazıklanmak = kalite değildir bence.

Faşizm nedir? Sadece sağ görüş mü yoksa baskı ile kısıtlama mı?
Faşizmin sağı solu bilmem nesi yoktur . Faşizm kelimesinin peşi sıra yürüyen kelimeler bütünü oldukça sevimsiz.Baskı,otorite,diktatörlük,hakimiyet,güç,ezmek ...
Farklılıkları baskıyla yok edip herşeyin tek tip olması için yapılan psikolojik ve fiziksel eziyettir.

Az ile yetinmek, çok ile yetinmek, kanaat etmek nedir? Yetinmek nedir? Ölçütü nedir?
Şimdi öncelikle çok ile yetinmek diye birşey yoktur bence. Çokla zaten yetinirsin. Hala da yetinemiyorsan e yuh yani artık. Gerçi günümüzde çokun da çoku var.Lüksün sınırı yok ki. Ama çok ile de yetinememek bence görgüsüzlük sınırlarına giriyor olmalı.
Az ile yetinmeye gelince, az olanın ne olduğuna bağlı. Bazı şeyler az olduğunda da yetinilebilir ama bazılarında da daha fazlasını istemek zorunda hissederiz kendimizi. Ama ne olursa olsun az ile yetinmeyi öğrenebilmek gerekir. Herşeyin fazlasına sahip olamayız sonuçta.
Kanaat etmek ve yetinmek az çok farketmez ondan fazlasında gözü olmamaktır bence.Öylece kabullenmektir şikayet etmeden.
Yetinmenin ölçütü oldukça görecelidir. Bana göre insan o şekilde mutluysa yetinebiliyor demektir. Eğer mutlu değilse daha fazlasına ulaşmak için çaba gösterecek demektir zaten.

Herhangi bir zümreye ait olmak nedir? Zümre nedir? Kendinden olmayanı kabul etmemek?
Herhangi bir konuda bir sınıflandırmaya dahil olmak demektir.
Düşünce,yaşam tarzı,meslek yada herhangi birşey açısından dahil olunan çerçeve ise zümreyi ifade eder.
Kendinden olmayanı kabul etmemek ise tek tip yaşamak,tek tip düşünmek ve hayata at gözlükleriyle bakmakla eşdeğerdir. Bunun ötesinde de bencillik, tahammülsüzlük ve empati yoksunu insanları ifade eder.

Kendinden olmak nedir? Olmak?
Kendinden olmak deyince bana çağrışım yapan iki konu var.
Birincisi herhangi bir konuda ortak düşüncelere, ilgi alanlarına,yaşayışa kısacası "ortak veya benzer" birşeylere sahip olduğumuz kesim.

İkincisi de bir şekilde kişiliğimizin "kendimizin" başkalaşması ve kendimizi tanıyamaz hale gelmek. Sanki içinde başka bir yabancıyla yaşıyormuş gibi hissetmek.

Kendin kim ?
Zamanla büyüyen olgunlaşan ve sürekli onu çözme, tanıma peşinde olduğum. bazen ne hissettiğini ne istediğini anlayamadığım şahıs. Kimi zaman çok uyumluyken kimi zamanda gırtlağını sıkasım gelen içimdeki 4.tekil şahıs olabilir mesela.

Alkol tüketmek, uyuşturucu tüketmek, tüketmek, tükenmek...
Çevreye zarar verilmediği müddetçe ve etrafındaki insanların sabrını tüketmediği müddetçe saygı duyulası tercihler. Alkol için olmasa da uyuşturucu kullananların tüketirken tükendiğini düşünüyorum.

Kıyafet.Giyinmek.Hep aynı,hep farklı.Farkı ne?
Birine baktığımda dikkatimi çeken ilk şey.  Giyinmek zorunda olduğumuz kumaş parçaları. Aslında her birimiz farklı giyinmeye çalışırken birbirimizin aynısı oluyoruz. Aynı tarz giyinmek ve arada farklılıklar yapmaya çalışmak bence insanın ruhsal durumuyla ilgili. Sonuç olarak farklı giyinmeye çalışsak da bir kopyalar bütünüyüz.

Sevmek.Vücudu sevmek,ruhu sevmek,olmayanı sevmek...
İnsan çabuk sevebilen bir varlık. Hem vücut hem de ruh açısından. E hep var olanı sevecek değiliz. Bazen olmayan yada varlığından emin olmadığımız şeyleri de sevebiliyoruz bence.

Çift olmak,o çiftten tek yaratmak,kişiliği indirgemek.
Çift olmak güzel de o çiftten tek yaratmayı tehlikeli buluyorum. Önemli olan kişilikleri indirgeyip tek olmak değil barındırdığımız farklılıklarla uyuma ulaşıp tekliği bu şekilde yakalamak bence.

Hayvan yemek.Kanatlı,büyükbaş,küçükbaş...
Her ne kadar onlar için üzülsem de çok lezzetliler.
Bu konuda bir yerde bir yanlışlık var ama nerede bilmiyorum. Ayrıca bu yanlışlık hissi birazdan köfte yiyeceğim gerçeğini değiştirmez.

Bu soruları cevaplamalarını istediğim şahıslara gelirseeek :)
Şeyma (Umut Hikayem)
Persephone
Spot Işığını Arayan Kız
D.S.K.
Plaza Kaşarı
Ruhsuz Atmaca
menen
Titania
Jysra Reçani
Cessie
Atarlı Hatun

Hadi bakalım kolay gele :)

40 yorum:

  1. Oy oy oyyy! Teşekkürler mim için bebeğim.Cevaplarından çalabilirim dermişim.Ay ne zormuş len soruları bu ne?Sosyoloji sınavında hissettim kendimi.Öpüklendin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plaza Sesi
      Ay cevap vermekte çok geciktim ama olsun :D
      Bu mimle bol bol küfür yemiş olabilirim :D

      Sil
  2. Bak bu soruları bir iktisatçı yada işletmeci yazmış olabilir :D
    Cevaplar inanılmaz mantıklı olmuş ama ;)
    Ay cansın ya çok teşekkür ederim en kısa zamanda yaparım ki ;)
    Öperim kocamanından :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma Tanis
      Bilmiyorum ama çok sorgulayan biri olduğu kesin :)
      Ben teşekkür ederim tatlış.
      Öptüm kocaman :*

      Sil
  3. Sağol canım :D valla dediğin gibi mim güzeli oldum iyice :DD Bu sorular biraz zorlu en kısa zamanda yapacağım İnşAllah :D Ayrıca sanki cevap verirken hiç zorlanmamış gibisin hepsi de samimi ve hoş cevaplar olmuş bakalım ben ne yapacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D.S.K.
      Artık mim kadromdasın :D
      Aklıma ilk gelen cevapları yazdım :)

      Sil
  4. "Ayrıca bu yanlışlık hissi birazdan köfte yiyeceğim gerçeğini değiştirmez." :))
    Onlar biz yiyelim diye var :)) (Hayvan koruma derneği falan okusa topa tutulurum yalnız :)) )
    sorular guzel, cvplar mantıklı 10 numara 5 yıldız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TuGBa inCi
      Hahah aman sus sus kimse duymasın :D
      Teşekkürler şekerimmm :* :)

      Sil
  5. sorular ve cevaplar çok iyi. çok mantıklı, cidden.
    tebrikler, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilal Aydın
      Teşekkür ederim,elimden geleni yaptım. Sorular zordu :)

      Sil
  6. Bu mim değil başka bişey olmuş sankim. Mim çizgisinden çıkmış sınav kağıdı gibi =) Bu sorulara verilebilecek en mantıklı cevaplar sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamska
      Hahah :D Bende felsefe sınav kağıdı etkisi yarattı nedense :)

      Sil
  7. hem üzül hem yeee nasıl bir çelişki bu yaa :D

    YanıtlaSil
  8. hem hayran hem gülümsyerek hem başımı sallayarak okudum
    şahane

    YanıtlaSil
  9. Bu ne sıkıntılı mimmiş arkadaş?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buddha
      Evet baya zorlayıcı ama ben sevdim yine de :)
      Seni de mimleyecektim ama korktum :D:D

      Sil
  10. sorular zorlayıcı ama cevaplarını sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      Baya zordu sorular gerçekten :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Tebrik ederim cevaplar çok güzel :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge Kara
      Teşekkür ederim,beğenmene sevindim ki :* :)

      Sil
  12. ooooo nooo bu şaka olmalı orada burada yazıyom ne kazık mim diye yaaaaa...ben de mimlenmişim...imdaaaat :D yapacağım canım ancak biraz zaman ihtiyacım var :D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      :D Hahaha tepkine çok güldüm ya :D
      Sorular çok çok zorlayıcıydı cidden :)

      Sil
  13. Mim pek bana göre değil ama .. teşekkür ederim . Uygun bi zamanda !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menen
      Ben teşekkür ederim. Eğer yapmak istemezsen de hiç sorun değil :)
      Tercih meselesi. Anlayışla karşılarım :)

      Sil
  14. fena halde zor sorularmış !

    YanıtlaSil
  15. Bu mim diğerinden de zormuş. Düşüne düşüne inşallah yarına kadar cevaplayacağım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spot Işığını Arayan Kız
      En zor mimdi cidden :)

      Sil
  16. Yanıtlar çok yerinde olmuş...
    Mimleme içinde ayrıca teşekkürler.
    Biraz zor sorular gibi aman ne olacak cevaplarım tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jysra Reçani
      Ben teşekkür ederim ne demek :)
      Sorular zor ama olsun :)
      Cevapladın mı bilmiyorum henüz daha bakamadım son paylaşımlara ama şimdiden teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Sorular çok zorlayıcı ama sen güzel cevap vermişsin :)
    Teşekkür ederim beni unutmadığın içiin :)
    Mimleri biriktirip yapmaya karar verdim ben, 2 tane oldu şimdi birkaç tane daha gelsin öyle yapacağım çok mim yazısı oluyor da blogda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Titania
      Teşekkür ederim tatlım. Elimden geldiğince cevap vermeye çalıştım :)
      Tamam canım nasıl istersen :)

      Sil
  18. Super sorular hazirlayan arkadasin emegine saglik. cvplarin da cok kaliteli olmus sekerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatif Baskan
      Sorular gerçekten düşünülerek hazırlanmış.
      Teşekkür ederim tatlım :) :*

      Sil
  19. Bu mimi sevemedim ya.Çok katı gibi.Mim değil sanki sınav.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemlikimlik
      Evet biraz zor sorular var. Pek eğlenceli olduğu söylenemez ama sorgulamak açısından güzel :)

      Sil