1 Temmuz 2014 Salı

Sevgilimden Son Mektup / Jojo MOYES



1960'lı yıllardan bir aşk hikayesi. Jennifer herkesin hayran olduğu güzel bir kadın. Geçirdiği trafik kazası nedeniyle hayatıyla ilgili hiçbir şey hatırlamıyor. Kocası olan adama, evindeki hayatına,arkadaşlarına, çevresine yeniden uyum sağlamaya çalışıyor. Herkese ve herşeye yabancı olduğunu hissediyor.

Ve bir gün kendisine yazılmış bir mektup bulduğunda kafası daha çok karışıyor. Çünkü mektupta ismini bile yazmayan bir adam kocasını terk edip kendisiyle gelmesini istiyor. Ve başkasına aşık olduğunu anladığında kocasından tamamen soğuyor. Mektubu yazan kişinin kim olduğunu bulmak için ipuçları arıyor. Belki kavuşuyorlar belki de kavuşamıyorlar. Fazla ipucu vermeyeceğim tabi ki :)

Sonra 2003 yılında Ellie  çalıştığı gazetenin arşivinde bir aşk mektubu buluyor. Kendi özel hayatında yaşadığı karmaşadan dolayı o mektuptan çok etkileniyor ve bu mektupla ilgili gazetede bir iş çıkarmayı düşünüyor.Öncelikli amacı da bu mektuptan bomba gibi bir şeyler çıkarıp gazetedeki kaybettiği kariyerine bir çeki düzen vermek. E tabi mektubun devamını ve kimden kime yazıldığını bulma çabasına giriyor. Ve Jennifer'ı buluyor.

Onunla konuşuyor. Hikayesinden o kadar etkileniyor ki. Ve bu mektup onu şaşırtıcı bir sonuca götürüyor. Mektubu yazan kişi hiç ummadığı -ve benim de hiç ummadığım- biri çıkıyor. Bir şekilde ona ulaşıyor anlayacağınız.

Kitabı okurken tarihlere dikkat etmenizi tavsiye ederim. Aksi halde benim gibi dikkatsiz olursanız aaaa ben neden dikkat etmemişim diyebilirsiniz :)
Çok fazla ipucu vermek istemiyorum. Ama gerçekten severek okuduğum bir kitaptı. Konusunu, yıllar öncesi ve sonrasıyla kurulan bağlantıları, kahramanları ve sanırım kitabın herşeyini sevdim :) Jojo Moyes işi biliyor :)

İki kitabı daha çıkacaktı en son. Çıktı mı bilmiyorum. Onları da hemen alırım sanırım. Sevdim bu yazarı.

Şimdi gelelim kendimi bulduğum cümlelere...

"En azından şunu bil ki bu dünyada seni seven bir adam var. Seni her zaman seven ve bu ona zarar verse de hep sevecek olan bir adam..."

"Geçen yıl ona birşey öğrettiyse o daanı yaşamaktı. Ödeyeceği bedeli düşünerek gününe gölge düşürmek yerine yaşadığı her anın tadını çıkarmaya baktı. Hüzün yakındaydı-hep öyle olurdu-ama genellikle etkisini biraz olsun azaltacak kadar anı biriktirirdi."

"Senin dünyanda kimse hata yapmaz mı?"
"Bir kez yapar" dedi Rory. "Bir kez hata yapabilirsin."

"Bir insan kendiniancak evden uzaktayken yeniden keşfedebilirdi.Ellie ebeveynlerini ziyarete gittiğinde o ortak geçmişin içinde boğulduğunu hissediyordu."

"Hayatta karmaşık olmayan hiçbir şey yoktur Rory.Sonunda hepimiz bir şeylerden ödün vererek uzlaşmaya varırız."

"Düşünmeye fırsat bulamayacağı bir yerde olmalıydı. Hayatta kalmak için düşünebileceği tek şeyin hayatta kalmak olduğu bir yere gitmeliydi."

25 yorum:

  1. Jojo Moyes tanışmayı istediğim bir yazar, kitabın hikayesi de çok çekici geldi şimdi.
    Yaz Okuma Şenliğimin altından kalkabilirsem bunu da okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke Gerçek Olsa
      Okuma Şenliğinin altından kalkarsın bence sen hissettim :D
      Bence bu yazarla tanışmalısın en kısa zamanda. Kitapları rahat okunur, insanları dinlendiren cinsten :) Umarım sen de seversin.

      Sil
  2. "Bir insan kendini ancak evden uzaktayken yeniden keşfedebilirdi." Sanırım bu cümleye çok fazla katılıyorum. Kitabı da merak ettim ancak listem o kadar yoğun ki bu aralar sadece kitap listesine ekleyebildim kendisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazenoyleolur
      O cümle belki de en hissederek katıldığım cümlelerden biri. Özellikle de mezun olup eve dönünce katılmamak elde değil :)
      Listeye ekledikten sonra gerisi gelir :)

      Sil
  3. Oo aşk kitaplarını pek sevmesemde pek bi beğendim bunu :))
    Teşekkür ederim tatlım benim paylaşıp haberdar ettin ;)
    Kocaman öperim :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma Tanis
      Neden sevmiyorsun kii? Bazıları çok güzel amaa :)
      Ben teşekkür ederimm :*
      Okursan düşünceleri paylaşırsan sevinirim. bir aşk kitabı sevmeyen olarak farklı bir yorum olabilir :)
      Öpüyorum çok :*

      Sil
  4. ben bunu bir okuyayım bari :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabın konusuna çok benzer gerçek aşk temalı iki film seyrettim birinde Amanda Seyfried diğerinde Jennifer love hewitt oynuyordu :) Hatta sonradan her iki filmde de mektubun sahibi yaşlı kadınların torunlarıyla gerçek aşkı buluyorlardı :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D.S.K.
      Aaa :D Ne kadar da benzer konuları varmış :)

      Sil
  6. Bu ara böylesi hikayeler okumaya ihtiyacım var galiba...Teşekkürler:)Aldım notumu...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Aynı ihtiyaç bende de var bu aralar :)
      Elim hep bu tür romanlara gidiyor :)
      Ben teşekkür ederim. Sevgilerle...

      Sil
  7. okudum ve ben son sayfalarında göz yaşlarımı tutamadım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şımarımtırak Çikolata
      Hüzünlü bir roman. Filmlerde bazen ağlarım ama kitaplarda o duyguyu pek yakalayamıyorum sanırım :)

      Sil
  8. Kitabı aldım ve uzun zamandır okunmak üzere kitaplığımda bekliyordu..
    Araya sürekli başka kitaplar aldım ve yazın sayesinde bir an önce okuma kararı aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GRİ K.
      Yazımın böyle bir etki yaratmasına sevindim :)
      Ben çok severek okudum. Sen de seversin umarım :)

      Sil
  9. Öyle bi anlatmışsın ki,acayip merak ettimm (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mien
      Ben çok beğenerek okudum. Sen de beğenirsin umarım okursan :)

      Sil
  10. bu yazarın senden önce ben kitabını okumuştum beğenmiştimm:) bunuda bir alıp okumak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebenk
      Senden Önce Ben de güzeldi. Onu sevdiysem bunu da seversin bence :)

      Sil
  11. bu kitabı ilk gördüğümde "al beni" diye bağırıyor gibiydi
    ama şimdi kesinleşti :)

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten güzel bir kitaba benziyor. Fakat ben bu aralar karakterlerin yerine acayip bir şekilde kendimi koyar oldum. Ve nişanlımı ve ailemi.. Korkmaya başladım bu tarz okumaktan ama en yakın zamanda deneyeceğim :)) Bu kitapla ilgili çok güzel yorumlar görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam misket
      Ben kendimi bir kahramanın yerine koymadan okuyamam ama bunu abartmamak gerek sanırım :)
      Bence bu problemi aştığında okumaya başla :)
      Kitap güzel gerçekten :)

      Sil