23 Eylül 2014 Salı

Mart Menekşeleri / Sarah JIO

Kocası tarafından başka bir kadın için terk edilen Emily boşandıktan sonra herşeyden uzaklaşmak ve kafa dağıtmak için Bainbridge Adasına Bee yengesinin yanına gider. Emily ünlü bir yazar olmasına rağmen artık eskisi gibi yazamadığını düşünür ve bu adada kalmanın bu açıdan da faydası olacağı umuduyla o adada ve yengesinin yanında olmaktan mutludur. Mart ayını orada geçirmeye karar verir.

Bee'nin en yakın arkadaşı Evleyn'le tanışır. Jack adında genç bir adamla ve Henry ile tanıştığında Bee'nin bu durumdan hoşnut olmadığını farkeder ancak nedenini sorduğunda bir cevap alamaz.
Bu arada  Jackla aşka yeniden adım atmaya çalışır. Belki bu sefer olur yada olmaz burada ipucu vermiyorum tabi ki :)

Emily Bee yengesinin evinde kaldığı odada komodinin çekmecesinde bir günlük bulur. 1943 yılından kalma eski bir günlük. Bir kaç sayfa okuduktan sonra kendini suçlu hissetmeye başlasa da okumaktan alıkoyamaz kendini.

İşte bu günlükle beraber Emily için aile sırlarına ve gerçek bir aşk hikayesine yolculuk başlar. Bainbridge Adası onu birçok insanla bir araya getirirken kendini bulmasını da sağlar. 

Emily, Bee'nin en yakın arkadaşı Evelyn'e günlükten bahseder.Evelyn onu sonuna kadar okumasını ve bu günlüğün kendisini de ilgilendirdiğini söyler. Bee yengesine belli etmeden günlüğü okumaya devam eder.

Okudukları Esther ve Elliot adında iki kişi arasında yaşanan bir aşk hikayesidir. Önce bunun bir günlük mü yoksa yazılmaya başlanmış ama yarım kalmış bir kitap mı olduğuna anlam veremez. Ancak onların yaşadığı aşk Emily'i o kadar etkiler ki sonuna kadar okuyup bitirir.

Emily günlükte okuduğu isimlerin gerçekten var olup olmadığı konusunda bazı araştırmalar yapar. Elliot ve Esther'in hayali değil gerçek kişiler olduğu bilgisine ulaştığında hiç bilmediği gerçeklere de ulaşır. Günlüğün neden kendisini bu kadar ilgilendirdiğini artık anlamıştır. Orada okuduğu her ismin aslında gerçek hayatta birinin karşılığı olduğunu anlar. Ve tabi ki Bee yengesinin Henry ile tanışmasından neden memnun olmadığını da çözmüş olur.

Emily adadan evine döndüğünde Esther'in hayatını yazmaya başlar. Düşündüğü gibi ada kendisine iyi gelmiş ve yeniden eskisi gibi yazmaya başlamıştır. Ancak okuduğu günlükte Esther'in hayatı yarım kalmıştır. Onu nasıl tamamlaması gerektiğini düşünürken adadan bir telefon gelir.Tekrar adaya gittiğinde artık Esther'in hayatını yazdığı kitabını tamamlayacak şeyler olmuştur.Emily için kitabını ve Esther'ın hayat hikayesini tamamlama zamanıdır...

***

Mart Menekşelerini alırken tereddüt etmiştim aslında. Çünkü bu ara bu tür kitap kapakları moda.Her yer birbirine benzer romanlarla dolu.Sanki boş bir kitapmış hissi veriyor bana bazen bu tür renkli kapaklar. Ama kesinlikle yanıldım.Gerçekten severek ve keyifle okudum.Merak duygusu hiç peşinizi bırakmıyor zaten. Bir sonraki sayfanın merakıyla bir günde sayfalarca okuyabilirsiniz.

Romanda Esther karakteri nedense bana Audrey Hepburn'ü anımsatıyor.Sanki ona benzeyen bir kadınmış gibi hissediyorum. Okurken zihnimde o rolü üstlenen kişi oldu kendisi :)

Şimdi sırada Böğürtlen Kışı ve Yağmur Sonrası var. Hemen aldım tabi ki. Sarah Jio artık favori yazarlarımdan biri. Sanki Jojo Moyes ile benziyor tarzları. 

Sonuç olarak sevdiğim romanlar arasında yerini aldı Mart Menekşeleri :)






8 yorum:

  1. Bu kitabı ben de sevdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay benderli
      Sevmemek çok zor bence ya. Konusu çok güzeldi :)

      Sil
  2. ismi ne güzel. eylül menekşesi var mııı kiiii :))) az önce blog turuna çıktın di miiii. gördüm seniiii hihihii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep
      Bilmem var mı ki acaba hiç anlamam ben bu çiçek işlerinden :D
      Evet blog turu yaptım :) Uğrayamadığım bir sürü blog var daha yetişemiyorum.Sen bu konuda süpersin. Senden ders alıcam :D

      Sil
  3. Bunu okuyup ben de çok sevmiştim ve sıradaki kitaplarını da okudum. Dediğin gibi Jojo Moyes ile tarzları çok benziyor. Sarah'ın kalemini seviyorum ama tarzı hep geçmişle geleceği birleştirmek. Onun dışında yeni şeyler de denerse başarılı olcağını düşünüyorum :)
    Güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge KARA
      Evet Yağmur Sonrası da geçmişten bahsediyor şu an :)
      Belki ilerde tarz değişikliği yapar :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Çok sevdiğim bir kitaptı.
    Yağmur Sonrası da çok duygulu bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazenoyleolur
      Yağmur sonrasının da yarısına geldim.Gerçekten güzel bir kitap.Sarıyor insanı.

      Sil