25 Mayıs 2014 Pazar

CEHENNEM / DAN BROWN


Merhaba.. Kitabımın son sayfasını okuduğum gibi geç kalmadan yorumlarımı yazmak istedim. Erteleyince kalıyor çünkü :)

Dan Brown'un Da Vinci Şifresi, Melekler ve Şeytanlar, Dijital Kale romanlarını okumuştum. Üçü de hoşuma gitmişti. Cehennem'i de beğendim. 574 Sayfa olmasına rağmen çok çabuk okunuyor. Bir sonraki sayfayı merak etmekten elinizden bırakamıyorsunuz.

Romanın bir kısmı İstanbul'da geçiyor. Bu yüzden de dikkatimi çekmişti. 

Sanat Tarihçisi Robert Longdon bir hastanede gözünü açıyor. Geçmişteki birkaç güne dair hiçbir şey hatırlamıyor. Hastanede tanıştığı Sienna ile birlikte gelişen olaylarla önüne çıkan şifreleri çözmeye çalışıyor. 

Tarihe de oldukça fazla yer verilmiş. İtalya'da, İstanbul'da bulunan mimari eserlerden sanat eserlerinden bahsediliyor. 
Robert Longdon'ın çözmeye çalıştığı şifreler Dante'nin cümleleri üzerine kurulu. 

Beklenmedik anda beklenmedik olaylar ve sürprizler sizi bekliyor. Yakın geçmişi hatırlamayan Longdon etrafındaki bazı kişilere güvenmesinin ardından o kişilerin farklı amaçlarını ve farklı yönlerini öğreniyor. Onlara güvendiği için bazen hayal kırıklığına uğruyor. 

Ayrıca kitabı okurken üzerinde en fazla düşündüğüm şey dünyanın ve insanlığın geleceğini kurtarmak için şu anda dünya üzerinde yaşayan nüfus feda edilebilir mi ? 

 Romanda dünyadaki hızlı nüfus artışının dünyanın, doğanın ve insanlığın sonunu getirdiğinden bahsediliyor. Bunu yavaşlatmanın imkansız olmasına rağmen  Bertnard adında bir genetik mühendisinin dünya nüfusunu azaltmak ve geleceği kurtarmak için ürettiği virüsle insanların bir çoğunu feda edişi romanın ana olayı. 

Cehennem oldukça heyecanlı ve ilginç bir konuya sahip. Bundan harika bir film çıkar bence :)

Dan Brown'u seviyorum. Zeki bir adam olsa gerek :)

"Karanlık bir tünelde yüzerken nefessiz kaldığın dönüşü olmayan bir nokta gelir. Tek çaren bilinmeyene doğru ileri yüzmek ve bir çıkış olması için dua etmektir."

"Cehennemin en karanlık yerleri
Buhran zamanlarında 
Tarafsız kalanlara ayrılmıştır."

"Bir insan hiç olmadıkça Tanrı ondan hiçbir şey yapamaz." / Martin Luther.

26 yorum:

  1. tarafsızlar orada da sinir bozucu demek.

    YanıtlaSil
  2. Kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplar arasında ve deli gibi merak ediyordum :) Merakımı kabarttın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakın kabarmalı bence de :D Ben çok beğendim. Sen de beğenirsin umarım :)

      Sil
    2. :) beğenirim yaaa. Şimdi okuduğun kitapta çok güzel karşına hiç beklemediğin şeyler çıkıyor sonunda :)

      Sil
    3. Öyle mi :) Bakalım onu da çok merak ederek aldım :)

      Sil
  3. Okumuştum :)
    Çok güzel bir kitaptı gerçekten
    Biraz ürpertici gibi ama olur o kadar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim. Heyecanlıydı :)
      Bazı kısımları ürpertici gerçekten. İnsanın gözünde film sahnesi gibi canlanıyor :)

      Sil
  4. bende okumak için sırada bekletiyorum.
    blogumada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinn :)
      Tabi ki hemen takibe alıyorum.

      Sil
  5. Sanırım Cehennem i geçen yaz okumuştum ve Dan Brown'ın 6 kitabını da okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Eminim hepsi çok güzeldir. Ben de diğerlerini sıraya koydum. Okuyacağım inşallah :)

      Sil
  6. Ben de okuma listesine aldım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bu okuma listeleri.. Bende çok uzun bir liste var da sıra gelmiyor bir türlü :)

      Sil
  7. ilk çıktığında arkmda atlı kovalıyor gibi koştur koştur gittim aldım ama bi türlü okuyamadım. off yorumu görünce merakım kabardı yine =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa o kadar hevesle almışsın neden okumadın kii :)
      Meraklan bence de ben çok severek okudumm :)

      Sil
  8. Ben de çok seviyorum...Keyifli bir kalemi var...Bir tek Dijital Kale'yi sevmemiştim...Cehennem dahil diğerlerini iki günde okumuştum....Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dijital Kale'yi ben de diğerlerine göre daha az sevdim. Ama güzeldi yine de. Bu tarzda yazan Türk yazarlar olmadığından mıdır nedir adam ne yazsa beğenebilirim sanırım :)

      Sil
  9. Çok dikkatimi çekti konusu.. Okunacak bir sürü kitap var ki.. Bu ara hiç içimden gelmiyor nedense :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miencim canın istediği zaman okumak en güzeli. Benim de içimden gelmediği zaman okuduğumda günde iki sayfa oku bırak bir anlamı kalmıyor. Bu sefer iyice hevesimi kaybediyorum. En iyisi zorlamamak ve içinden gelmesini beklemek :)

      Sil
  10. Ben bu kitabı alacaktım. Ama kitaplığımda böyle korkunç kapaklı çok kitap var ki öyle böyle değil (Şeytanın sağ eli örnektir :D ). Arkadaşlar beni piskopat zannedecekler diye başka kitap aldım.. :D Yorumunu okuduktan sonra keşke alsaydım dedim ama :( emeğine sağlık diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emrah. Keşke alsaydın. Bırak psikopat sansınlar :) Herkesin okuma zevki kendine :)

      Sil
  11. seviyorum bende bu adamı :)

    YanıtlaSil
  12. Dan Brown kitaplarının hepsini çok beğendim ben. Gerçekten bilgili birisi bu romanları yazmak için çok arıştırmak ve bilmek gerek. Kurgusu zaten harika. İtalya'ya düşkünlüğüm zaten Dan Brown kitaplarından hep (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Dan Brown kitaplarında oldukça araştırılmış ve emek verilmiş olduğu belli. Film izler gibi gözümde canlandırarak okuyorum resmen. Herkesin yapabileceği bir iş değil :)

      Sil