23 Ocak 2014 Perşembe

Bugünün Öğütleri :)

Merhabalar...
 
Bürodayım ve sonunda işlerimi bitirdim. Sabahtan beri makbuz kesiyorum. Serbest meslek kazanç defteri dolduruyorum. Mesleğin en zor ve sıkıcı tarafı bu sanırım. Ama ne yazık ki bunları da öğrenmek lazım. Çok fazla prosedür var oooff :) Ayrıca bir yanlışlık yaparım diye de ödüm patlıyor. Defalarca kontrol ediyorum :)
 
Tam işlerimi bitirdim, farkında olmadan iç çekmişim sanırım. Avukat gülmeye başladı. "Mesleğin en gereksiz işleri bunlar iç çekme" dedi :) Sonra başladı öğütlere.
 
 En doğru cümlesiyse şu oldu. "Vatandaşın, müvekkillerin derdini dert edinirsen yaşama hakkın bile yok"
 
Bazen büroda tanık olduğum olaylar yastığa başımı koyduğumda aklıma geliyor. İster istemez düşünüyorum. Tabi ki şu an kendime dert edinmiyorum. Çünkü sorumluluk bende değil. Ben sadece bir gözlemci gibiyim şu an stajyer olduğum için.
 
Ama stajım bittiğinde ben de o cübbeyi giyeceğim ve sorumluluk üstleneceğim. Asıl zorluk o zaman başlayacak. Elimden geleni yaptım mı yapmadım mı? Kazandığım parayı hakediyor muyum etmiyor muyum? Kafamda bir sürü soru işareti olacak. Belki bazen uykularım bile kaçacak.
 
Ama tecrübe kazandıkça sanırım ben de umursamamayı, kendime dert edinmemeyi öğreneceğim. Mecburum çünkü aksi halde avukatın da dediği gibi yaşama hakkımı kaybetmiş gibi olabilirim :))
 
Şu an için önemli olan bu mesleği dürüst şekilde ve hak yemeden nasıl yapabilirim onu öğrenmek istiyorum. İnsanların dediği gibi aa avukat mı olacaksın oo ne paralar kazanırsın sen şeklinde düşünmüyorum.
 
Ne kadar kazanırım bilemiyorum. Tek derdim miktar ne olursa olsun o parayı dürüst bir şekilde kazanmak ve içim rahat harcamak...
 
 
 
 


6 yorum:

  1. heeey hadi hayırlı olsun o zaman.
    öncelikle iyi kalpli bi avukat ol yaaaa.
    :)
    bi dee dördüncü tekil şahıs kim yaaa, kim ki oo.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)
      İlk hedefim iyi kalpli bi avukat olmak olucak =D bu hep aklımda :)
      Dördüncü tekil şahsa gelince henüz ben de pek tanımıyorum kendisini =)

      Sil
  2. hah haaaa iç sesimiz olabiliir.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O iç sesle aramiz pek iyi değil bu ara ama idare ediyoruz :)

      Sil
  3. fairly legal.
    ally mcbeal.
    bu dizileri izleseneee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fairly legal e başlamıştım ama nedense bi kopukluk oldu sonra :) yeniden izleyebilirim iyi hatirlattin :))

      Sil